Co je to Sacharidová chřipka?

co je to sacharidova chripka

„Sacharidová chřipka“ nebo také jinak „KETO chřipka“ je stav podobný běžné chřipce, ale nejedná se o virový původ, ale o projev metabolické změny v organizmu. Mohou se objevit symptomy jako je: mírná bolest hlavy, pocit žízně, zvýšená únava, nervozita, průjem nebo zácpa. „Keto-chřipka“ se může objevit na začátku keto diety, než si vaše tělo přivykne na nový stravovací režim a začne naplno využívat ketolátky jako zdroj energie, především pro výživu mozku. Jedná se pouze o dočasný, krátkodobý stav, který se nemusí projevit u každého z nás.

Jak snadno zvládnout ketochřipku s MyKETO?

  • Důležitý je dostatečný příjem elektrolytů – hořčíku, sodíku a draslíku. Pět porcí jídel MyKETO denně vám zajistí ideální příjem těchto důležitých minerálů.
  • Pijte dostatečné množství tekutin 2,5–3 l za den, vhodná je neperlivá voda, bylinné čaje, případně neochucená minerálka. Pokud jste zvyklí pít ochucené minerálky nebo sladké limonády, zařadit můžete i MyKETO nápoj s příchutí pomeranče, maliny nebo punče.
  • Dalším skvělým pomocníkem je vývar, který ještě mírně zvýší příjem sodíku.
  • V prvních dnech diety si dopřejte více odpočinku a pokud je to možné snižte fyzickou aktivitu.
  • Jezte jídla MyKETO v pravidelných 3–4 hodinových intervalech, nedělejte dlouhé pauzy.
  • Pokud se objeví zažívací diskomfort, zařaďte do jídelníčku enzymy, které napomohou zlepšit trávení při vyšším příjmu proteinů.

Potřebuji ve stravě sacharidy?

Určitě jste se již setkali s názorem, že vaše tělo potřebuje sacharidy pro správné fungování.

Sacharidy nejsou esenciální makroživina, to znamená, že si glukózu, jednoduchý sacharid,dokáže tělo samo získat z jiných složek stravy. Organizmus pro správné fungování potřebuje bílkoviny, zdravé tuky, velké množství vitamínů, minerálních látek a vlákniny. Při nízkých dávkách sacharidů si tělo bude vytvářet z tukových zásob ketolátky, které budou sloužit jako alternativní palivo pro správné fungování.

Některé naše orgány mnohem raději spalují energii z ketolátek, než energii z glukózy. Patří mezi ně například srdce, kosterní svaly nebo kůra ledvin. Náš mozek je také schopný se velmi dobře adaptovat na energii pocházející z ketolátek, které jsou pro něj zdravotně lepší než energie z vysokého příjmu sacharidů [1].

ZDROJE:

[1] RUSEK, Marta, Ryszard PLUTA, Marzena UŁAMEK-KOZIOŁ a Stanisław J. CZUCZWAR. Ketogenic Diet in Alzheimer’s Disease. International Journal of Molecular Sciences [online]. 2019, 20(16) [cit. 2020-10-12]. ISSN 1422-0067. Dostupné z: doi:10.3390/ijms20163892

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení