Jak hubnutí keto dietou probíhá a co jak kdy jíst?

V této sekci se dozvíte, jaké potraviny můžete konzumovat během jednotlivých fází, jaké je povolené množství a obsah sacharidů v jednotlivých potravinách a také, kterým potravinám byste se měli během hubnutí keto dietou zcela vyhnout.

Základní pravidla ketodiety MyKETO:

Pravidelné stravování

  • Dodržujte pravidelně 5 porcí jídla za den 
  • 1. jídlo do hodiny od probuzení
  • Intervaly mezi jídly 3–4 hodiny
  • Poslední jídlo cca 2–3 hodiny před spánkem 

Pitný režim

  • Dbejte na pravidelný přísun 2–3 l tekutin za den. 
  • Pozornost věnujte výběru vhodných nápojů, bez obsahu cukru! 
  • Do pitného režimu se nepočítá káva, nápoje s obsahem kofeinu a alkoholické nápoje

Dostatek spánku

  • Pro úspěšné hubnutí je třeba dostatek spánku. 
  • Při jeho nedostatku se proces hubnutí zpomaluje až zastavuje.
  • Proto dbejte na pravidelný režim dne.
  • Během hubnutí se snažte vyhnout stresu. 

 

Co budu během keto diety jíst, kdy a jak?

Všechny dietní plány MyKETO jsou uzpůsobeny tak, aby jednoduše a účinně směřovaly k hlavnímu cíli, pohodlné redukci hmotnosti. Jednotlivé fáze dietních plánů trvají od 1 do 4 týdnů v závislosti na zvoleném dietním plánu. Od druhé fáze dietních plánů MyKETO již kombinujete 1 vlastní jídlo složené z kvalitních bílkovin, zdravých tuků a povolené zeleniny se čtyřmi proteinovými jídly MyKETO. Během dalších fází dietních plánů postupně navyšujete počet vlastních jídel, sestavených z povolených potravin.

Jak se během jednotlivých fází diety stravovat?

myketo povolene potraviny dieta

Fáze 1

Délka první fáze: 7–21 dnů (v závislosti na zvoleném programu redukce)
V této fázi konzumujete 5 proteinových jídel MyKETO v pravidelných intervalech 3–4 hodiny.

MyKETO je plnohodnotná náhrada stravy, není potřeba doplňovat zeleninu ani tuky. Jídla MyKETO zajišťuje minimálně 100% příjem všech důležitých vitamínů, minerálů, stopových prvků i vlákniny. Během první fáze si pochutnáte na proteinových kaších, proteinových koktejlech, palačinkách, omeletách, proteinových bramboráčcích, polévkách nebo hlavních jídlech. Pokud byste přeci jen zatoužili po zelenině, můžete denně doplnit do jídelníčku cca 100 g zelené, ev. bílé zeleniny. Zeleninu můžete konzumovat kdykoliv během dne. Společně s jídlem nebo jako malou svačinku navíc.

 


Proteinová jídla MyKETO můžete i v 1. fázi od 2. týdne obohatit o zelenou nebo bílou zeleninu v množství max do 100 g za den. Zelenina ale není nutná, 5x jídlo MyKETO během 1. fáze hubnutí pokrývá všechny výživové potřeby organismu a hubnutí jde nejlépe. Zelenina váš jídelníček o něco zpestří, pozor ale na množství sacharidů, aby se vám ketóza nepřerušila. Zeleninu můžete konzumovat čerstvou, kdykoliv během dne nebo ji můžete přidat do slaných jídel MyKETO. Pokud budete přidávat během dne zeleninu, nevynechávejte žádné z 5 jídel MyKETO! Zelenina zpestří váš jídelníček, ale nedodá vám, na rozdíl od jídel MyKETO, nezbytné bílkoviny. 

Co a kdy jíst během keto diety MyKETO

myketo povolene potraviny dieta

Fáze 2

Délka druhé fáze: 7–28 dnů (v závislosti na zvoleném programu redukce)

V této fázi budete konzumovat 4 proteinová jídla MyKETO denně, doplněná o vlastní zdravý oběd složený ze zdroje bílkovin, zdravých tuků a zelené nebo bílé zeleniny. Bílkoviny jídel MyKETO obsažené v každé porci vás krásně zasytí a udrží vaši svalovou hmotu. Vlastní oběd je nutné připravit z dostatečného množství bílkovin a zelené nebo bílé zeleniny, jídlo doplňte o zdravé tuky.

 

Během 2. fáze si budete dělat 1 jídlo denně sami. Pro přípravu jídel můžete použít malé množství kvalitního tuku (olivový olej, řepkový olej, přepuštěné máslo), kvalitním tukem můžete v malém množství doplnit hotový pokrm. Nepoužívejte kořenící směsi, raději volte sušené nebo čerstvé bylinky, sušený nebo čerstvý česnek (cca 1 stroužek), čerstvý zázvor, sůl a pepř. Použít můžete také jednodruhová koření, jako je např. kari, chilli, kayenský pepř, červená paprika, kmín apod.). Maso připravujte tak, jak jste zvyklí, různými způsoby vyjma smažení. Zeleninu můžete ponechat syrovou nebo ji můžete opět libovolně tepelně upravit, opět s výjimkou smažení.

Příklad oběda:

150 g bílé tresky, pečené na lžíci másla, 250 g dušené nebo čerstvé zelené zeleniny

150 g hovězí steak s 200 g zelených fazolek se slaninou (50 g)

Velmi důležitou složkou všech fází vašeho dietního plánu je zelenina. Můžete ji konzumovat syrovou nebo krátce tepelně upravenou, vyjma smažení. U masa a ryb využijte vhodné způsoby tepelné úpravy.

Ideální způsoby úpravy jídel

  • Vaření v páře   
  • Opékání
  • Grilování
  • Restování s minimem použitého tuku
  • Vaření
  • Dušení
  • Blanšírování
  • Pečení na sucho

Nevhodné způsoby úpravy jídel 

  • Úplně vynecháme smažení
 co a kdy jíst béhem 2 fáze hubnutí myketo dietou
 
myketo povolene potraviny dieta

Fáze 3

Délka třetí fáze: 7–28 dnů (v závislosti na zvoleném programu redukce)
V této fázi si již 2 jídla budete připravovat sami, oběd a večeři. Třetí fáze dietního plánu MyKETO už nevypadá ani jako dieta, tři denní chody (snídani, dopolední a odpolední svačinu) nahradíte pohodlnými, kvalitními proteinovými jídly MyKETO. Dopřejete si proteinové kaše, koktejly a proteinové dezerty. Oběd a večeři si připravíte sami z povolených potravin.

 

Vaše běžné obědy a večeře můžete připravovat tak, jak jste zvyklí (dušení, vaření, vaře v páře, grilování, pečení), s využitím uvedených množství a druhů povolených potravin. Z technologických příprav pokrmů nedoporučujeme smažení. Pro přípravu použijte kvalitní tuk (olivový olej, řepkový olej, přepuštěné máslo). Nepoužívejte kořenící směsi, raději volte sušené nebo čerstvé bylinky, sušený nebo čerstvý česnek (cca 1 stroužek), čerstvý zázvor, sůl a pepř. Použít můžete také jedno-druhová koření jako je např. curry, chilli, kayenský pepř, červená paprika, kmín apod.). Zeleninu můžete ponechat syrovou nebo ji můžete opět libovolně tepelně upravovat s doplněním kvalitních tuků (vaření v páře, pečení, dušení, grilování).

Příklad oběda:

150 g vepřová panenka s 200 g čerstvé nebo dušené zeleniny (vyhneme se bramborům a rýži kvůli scaharidům)

Příklad večeře:

200 g grilované kuře s colleslaw salátem nebo čerstvou zeleninou (vyhneme se smažení a kalorickým mastným jídlům)

co a kdy jist faze 3

 

myketo povolene potraviny dieta

Fáze 4

Délka čtvrté fáze: 7–28 dnů (v závislosti na zvoleném programu redukce)
Během této fáze jste již dosáhli viditelných výsledků. Fáze 4 slouží k udržení dosažených výsledků a zabránění jo-jo efektu. MyKETO vám v této fázi pomáhá doplnit potřebné bílkoviny, ideálně jako dopolední a odpolední rychlá a vyvážená svačina.


Důležité pravidlo: Nezapomeňte, že cca polovinu talíře by měla tvořit zelenina, jídelníček by měl být pestrý. Pokud byste hledali inspiraci, připravili jsme pro vás sekci s recepty.

co a kdy jíst béhem 4 fáze hubnutí myketo dietou

Inspirujte se příběhy lidí, který již úspěšně s naší keto dietou MyKETO zhubli

Zhubněte s MyKETO vaše úspěchy keto dieta výsledky